Wednesday, March 16, 2011

kupang & mentarang..

masa blk kedah ari 2, aku n en. husben sempat beli kupang n mentarang utk bwk blk kl..ha, korg tau x cmne rupa mentarang n kupang???aku pn bknnya knl sgt adik beradik siput ni..yg aku tau kerang, lala n siput sedut ja..hehe..en. suami la yg mengenalkan aku kpd kedua2 mereka..hehe..ktorang beli kt jmbatan semeling..mcm2 jenis siput ada jual kt situ..

kupang setelah direbus

isi kupang

mentarang setelah direbus
isi mentarang
smpai kl, en. suami yg menguruskan siput ni dr bab membasuh, merebus n mengopek..maklumla aku xmahir sgt bab2 siput ni..then, simpan dlm peti sejuk..walaupun rupa isi kupang n mentarang ni xlawa, tp isi dia sedap..rasa manis2 skit..mentarang tu aku wat sambal n kupang 2 goreng ngan cili api je..ni la hasilnya..

mentarang siap dimasak

kupang siap dimask






No comments:

Post a Comment

LinkWithin